έλεγχος σακχαρώδη διαβήτη Φιρούζα Κουρτίδου Παθολόγος Διαβητολόγος

Μπορώ να προλάβω τον διαβήτη;

Φεβρουάριος 14, 2017 - από Health Line κατηγορία Διαβήτης, Ιατρική, Ποιότητα ζωής, Υγεία

Κανένα Σχόλιο

Σακχαρώδης Διαβήτης

Ο σακχαρώδης διαβήτης λαμβάνει διαστάσεις επιδημίας στο σύγχρονο κόσμο, ανεβάζοντας το κόστος αντιμετώπισης του όπως και των επιπλοκών του. Ο τακτικός έλεγχος σακχαρώδη διαβήτη βοηθάει στην διατήρηση ενός υψηλού βιοτικού επιπέδου.

Αυτό καθιστά αναγκαίο να βρεθούν τρόποι που μπορούν να καθυστερήσουν την έναρξη ή να επιβραδύνουν το ρυθμό εξέλιξης των επιπλοκών, αλλά και για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των διαβητικών.

Έλεγχος σακχαρώδη διαβήτη

Στις ομάδες υψηλού κινδύνου ανήκουν όσοι:

–    είναι υπέρβαροι ή παχύσαρκοι

–    έχουν επιβαρυμένο οικογενειακό ιστορικό ΣΔ

–    είναι άνω των 45 ετών

–    πάσχουν από υπέρταση

–    δεν ασκούνται συστηματικά

–    είναι καπνιστές

–  έχουν ιστορικό διαβήτη κύησης

–  έχουν διαταραγμένη γλυκόζη νηστείας ή παθολογικό τεστ ανοχής γλυκόζης(προδιαβήτης)

Στα άτομα αυτά συνιστάται να γίνεται συστηματικός έλεγχος κάθε χρόνο. Στην προδιαβητική φάση, ο κίνδυνος είναι αναστρέψιμος. Σε αυτό το στάδιο, δεν έχει αποδειχθεί το όφελος χορήγησης φαρμακευτικών σκευασμάτων. Οι προσπάθειες πρέπει να επικεντρώνονται στην αλλαγή του τρόπου ζωής με υγιεινή διατροφή, συστηματική άσκηση και απώλεια βάρους.

Μειώστε το κίνδυνο

Το πρώτο βήμα είναι να θέλεις να βελτιώσεις την υγεία σου. Μπορείτε να μειώσετε το κίνδυνο για εμφάνιση διαβήτη τύπου 2 με μερικά απλά βήματα. Καταρχήν, η διατήρηση ενός υγιούς βάρους μπορεί να σας βοηθήσει να αποτρέψετε και να διαχειριστείτε προβλήματα όπως προδιαβήτης, διαβήτης τύπου 2, καρδιακά νοσήματα, υψηλή αρτηριακή πίεση και χοληστερίνη. Επιπλέον, η σωματική δραστηριότητα μπορεί να κάνει πολλά για την υγεία σας, ακόμα και εάν δεν ήσασταν πολύ δραστήριοι τελευταία.

  • Μικρά βήματα για την υγεία σας. Κάνοντας μόνο μερικά μικρά βήματα μπορείτε να επιτύχετε  μεγάλα αποτελέσματα στην διατήρηση βάρους και καλής υγείας. Μάθετε πως να κάνετε αυτές τις αλλαγές βήμα-βήμα
  • Υψηλή γλυκόζη αίματος. Η σωστή διαχείριση της γλυκόζης στο αίμα μπορεί να σας βοηθήσει να αποτρέψετε και να ελέγξετε τον διαβήτη τύπου 2
  • Υψηλή αρτηριακή πίεση. Ανεβάζει το κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, εγκεφαλικού και άλλων προβλημάτων
  • Χοληστερίνη. Υψηλά επίπεδα χοληστερίνης μπορούν να αυξήσουν το κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 και καρδιακών παθήσεων
  • Ηλικία, εθνικότητα, φύλο και οικογενειακό ιστορικό. Είναι κάποια από τα πράγματα που δεν μπορείτε να ελέγξετε. Όμως η αναγνώριση τους θα σας βοηθήσει να πάρετε τα σωστά μέτρα για να μειώσετε το κίνδυνο
  • Διαβήτης κύησης. Εάν είχατε διαβήτη κύησης, έχετε υψηλότερο κίνδυνο σε επόμενες εγκυμοσύνες και για διαβήτη τύπου 2 στο μέλλον
  • Κάπνισμα. Το κάπνισμα προκαλεί πολλά προβλήματα και μπορεί να αυξήσει το κίνδυνο καρδιακής προσβολής ή εγκεφαλικού
  • Διαβήτης και καρκίνος. Ο διαβήτης τύπου 2 και ορισμένες μορφές καρκίνου μοιράζονται πολλούς παράγοντες κινδύνου. Μειώστε το κίνδυνο και στα δύο

Μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της Ελληνικής Διαβητολογικής Εταιρείας και να ενημερωθείτε για τον διαβήτη.

Ενημερωθείτε για τα ιατρεία μας στον Άλιμο και στα Σεπόλια.

Διαβάστε για την Παγκόσμια Ημέρα Υπέρτασης.

 

Κάντε like εάν σας άρεσε το άρθρο μας και μοιραστείτε το με τους φίλους σας!

Facebook
Google+
https://www.healthline.gr/%CF%83%CE%B1%CE%BA%CF%87%CE%B1%CF%81%CF%8E%CE%B4%CE%B7%CF%82-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B2%CE%AE%CF%84%CE%B7%CF%82">
YouTube

Μην χάνετε ενημερώσεις, νέα άρθρα και εκπαιδευτικά βίντεο για θέματα υγείας!

×

Κλείστε το ραντεβού σας και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας.