Μεσογειακή Διατροφή: Ένας θησαυρός στο πιάτο μας!

Ισορροπημένη διατροφή είναι η διατροφή που  περιέχει διαφορετικά τρόφιμα από όλες τις ομάδες καθημερινά. Το μέτρο αφορά τα τρόφιμα που λαμβάνονται να είναι στην κατάλληλη ποσότητα και αναλογία ώστε να αντιστοιχούν στις ανάγκες του ατόμου που την ακολουθεί. Οι ανάγκες κάθε ατόμου εξαρτώνται από διάφορους παράγοντες, όπως σωματικό βάρος, ύψος, φύλο, ηλικία, φυσική δραστηριότητα, κατάσταση υγείας. Η εφαρμογή της ισορροπημένης διατροφής έχει σαν αποτέλεσμα τη διατήρηση σταθερού φυσιολογικού βάρους και την προστασία της υγείας. Γνωστό παράδειγμα ισορροπημένης διατροφής είναι η μεσογειακή διατροφή. Αντίθετα η κακή διατροφή μπορεί να αποβεί επιζήμια για τον οργανισμό προκαλώντας είτε ασθένειες ανεπάρκειας (π.χ. αναιμία, σκορβούτο) είτε οδηγώντας σε καταστάσεις που απειλούν την υγεία, όπως παχυσαρκία και μεταβολικό σύνδρομο.

Τι  είναι μεσογειακή δίαιτα;

Μεσογειακή δίαιτα είναι ένας υγιεινός τρόπος διατροφής εμπνευσμένος από τις διατροφικές συνήθειες των λαών γύρω από την Μεσόγειο Θάλασσα (της Ελλάδας,της Ιταλίας,της Ισπανίας και των χωρών στα παράλια της Μέσης Ανατολής ). Δίνει έμφαση κυρίως στην κατανάλωση δημητριακών, οσπρίων, ελαιόλαδου, φρουτολαχανικών και σπόρων. Στη μέτρια κατανάλωση ψαριού και άσπρου κρέατος και την σπάνια κατανάλωση κόκκινου κρέατος. Περιέχει τρόφιμα με χαμηλή περιεκτικότητα κορεσμένων λιπαρών και υψηλή σε ακόρεστα λιπαρά με κύρια πηγή το ελαιόλαδο.

Ποια είναι τα οφέλη της;

Έχουν γίνει σημαντικές μελέτες αφιερωμένες στη Μεσογειακή Δίαιτα, μεταξύ αυτών και η μελέτη PREDIMET. Μελετήθηκαν πάνω από 7000 άτομα υψηλού καρδιαγγειακού κινδύνου. Τα αποτελέσματα έδειξαν σημαντική μείωση καρδιαγγειακών συμβάντων. Άτομα που ακολουθούν αυτόν τον τρόπο διατροφής έχουν μείωση της ινσουλίνοαντιστασης με καθυστέρηση εκδήλωσης σακχαρώδη διαβήτη, χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης Alzheimer, Parkinson, αρτηριακής υπέρτασης, καρδιαγγειακών και εγκεφαλικών επεισοδίων.

Η Πυραμίδα της Μεσογειακής διατροφής προσδιορίζει κάθε είδος τροφής και την συχνότητα τους σε καθημερινά, εβδομαδιαία και μηνιαία χρονικά διαστήματα.

Την βάση της πυραμίδας αποτελούν τα δημητριακά, ακολουθούν τα φρούτα και λαχανικά. Κατόπιν, τα γαλακτοκομικά αλλά σε μικρότερη ποσότητα.

Έπειτα, βλέπουμε την εβδομαδιαία κατανάλωση ψαριού και πουλερικών.

Τέλος, βρίσκουμε την μηναία κατανάλωση κρέατος.

Είναι καιρός να γυρίσουμε στις συνήθειες των παππούδων μας! Εντάξετε στη καθημερινή διατροφή σας κατανάλωση φυτικών ινών από φρούτα, λαχανικά και πολύσπορα δημητριακά. Μειώστε τα κορεσμένα λιπαρά που προέρχονται από λιπαρό κρέας και ζωικό βούτυρο.

Καταναλώστε, ελαιόλαδο, λιπαρό ψάρι και ξηρούς καρπούς! Τόσο απλό και όμως τόσο σημαντικό! Η υγεία μας είναι στα χέρια μας!

Για περισσότερες πληροφορίες, μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας, πατώντας εδώ.

Ενημερωθείτε για το ιατρείο μας στον Άλιμο.

Ενημερωθείτε για το ιατρείο μας στα Σεπόλια.

 

×

Κλείστε το ραντεβού σας και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας.